Apmācība mašīnas piegādes brīdī nodrošina klientam drošu darba uzsākšanu

timo-aikala-johnny-granvik-emil-granvik

Jaunas mežizstrādes mašīnas ierašanās meža darbu vietā vienmēr ir liels notikums. Neatkarīgi, vai tā ir klienta pirmā John Deere mežizstrādes mašīna vai visjaunākā iegāde mežizstrādes uzņēmumā, kas jau sen uzticas zīmolam, ar John Deere piegādes brīdī veikto apmācību tiek nodrošināta pozitīva lietotāja pieredze un produktīva darbība.

Katras jaunās, Joensū ražotās John Deere mežizstrādes mašīnas ierašanās darbu veikšanas vietā ir svarīgs notikums, kuru nevar reducēt līdz vienkāršai vēlmei ‘likt tai strādāt.’ Tā var būt jauna klienta pirmā John Deere mašīna, jaunākais pirkums darbuzņēmējam, kas ir izmantojis zaļās mašīnas jau desmitiem gadu, vai jebkas starp to. Visiem kopīga ir viena lieta — pirmajā reizē meža darbi tiek uzsākti kopā ar John Deere mežsaimniecības mašīnu reģionālo instruktoru.

Jauna mašīna zināmā šablonā  timo-aikala-johnny-granvik

Granvikin Metsätyö Oy jau vairāk nekā četrus gadu desmitus darbojas mežizstrādes jomā, un arī John Deere ir iepazīts. Pašlaik uzņēmumam ir septiņas mežizstrādes ķēdes, un galvenais zīmols nepārprotami ir John Deere. “Pagājušajā gadā saņēmām piecas jaunas John Deere mašīnas; pēdējais ir šis 1170G harvesters ar H424 griezējdaļu,” stāsta uzņēmuma vadītājs Džonijs Granvīks (Johnny Granvik).

Vai ir tiešām nepieciešama apmācība piegādes brīdī, ja zīmols ir zināms? Vai nevarat vienkārši izkraut mašīnu no piekabes un sākt meža darbus? “Mašīnas tiešām tiek piegādātas gatavas darbam, bet mēs joprojām pārskatām galīgos pielāgojumus. Mēs iestatām jaunās mašīnas pēc mūsu pārējo mašīnu šablona, lai operatoriem, kas ir pie tām pieraduši, būtu pēc iespējas uzsākt strādāt ar jaunajām mašīnām,” Granvīks piezīmē.

Precīza pieregulēšana vai pilnīga caurskate

Šajā gadījumā uzmanība tiek īpaši pievērsta jaunās mašīnas precīzai pieregulēšanai, TimberMatic karšu sistēmas integrēšanai esošajā klienta pakalpojumā un jaunu funkciju caurskatei. Reģionālais instruktors Timo Aikala uzstādījis otru mērīšanas ratu uz hedera griezējdaļas un kalibrējis tai pareizu hedera hidraulisko spiedienu. Kad naži ir uzasināti darba stāvoklī, mašīna ir gatava pārvietoties uz mežu galīgai pielāgošanai un mērīšanas aprīkojuma kalibrēšanas pārbaudei. “Klienti, kas jau ir izmantojuši John Deere mežizstrādes tehniku, parasti vēlas, lai jaunajai mašīnai būtu tāda pati funkcionalitāte un kustības kā iepriekšējai. Mēs apskatām visu mašīnu, lai norādītu uz jebkādām atšķirībām no iepriekšējā modeļa. Parasti tas aizņem aptuveni trīs stundas, un tad mašīna ir gatava mežizstrādei,” paskaidro Timo Aikala.

"Ar jaunajiem John Deere klientiem mēs rūpīgi apskatām mašīnu – gan tehnoloģiju, gan dažādos iestatījumus un funkcijas."
- Timo Aikala -

“"Ar jauniem John Deere klientiem mēs rūpīgi apskatām mašīnu – gan tehnoloģiju, gan dažādos iestatījumus un funkcijas,"” turpina Aikala. “Tam tiek veltīts vairāk laika, un — īpaši harvestera gadījumā — bieži ir noderīgi rezervēt otro mācību dienu vēlāk, lai mēs varētu izskatīt visus jautājumus, kas radušies darba gaitā.”

Pat nelielas izmaiņas rada atšķirību

Tonijs Rintala (Tony Rintala), kurš strādā pie Granvīka, ir jauna klienta piemērs. Rintala jau ir iepazinis John Deere no iepriekšējiem forvarderiem,  bet šis ir pirmais John Deere 1510G forvarders, kas iegādāts pilnīgi jauns. “Ar iepriekšējo es braucu 11 000 stundas; šajā laikā daudz kas var mainīties. Lai gan jaunā mašīna principā bija pazīstama, un, protams, es zinu, kā ar to rīkoties, bija labi apskatīt visu mašīnu kopā ar instruktoru un atjaunināt savas zināšanas,” saka Rintala. Instruktoram ir arī jaunākā informācija par tehnoloģijas sīkām niansēm, kas var būt atjauninātas jaunpiegādātajā mašīnā; ir svarīgi, lai operators to zinātu.

Praktiski uzreiz pie darba  tony-rintala-timo-aikala

Apmācību saturs mainās atkarībā no klienta individuālajām vajadzībām, un tas ietver arī praktiskus tehniskus pasākumus, kas jāveic vienīgi tad, kad klients ir uz vietas, nododot mašīnu.

Pirmais pārbaudes mērījums ir pabeigts, un rezultāts ir labāks par 0,79 %. Tas izraisa apmierinātu apbrīnu: “Mašīnas nāk no rūpnīcas ar neiedomājamu precizitāti,” stāsta Emīls Granvīks (Eemil Granvik), kurš ir atbildīgs par tehnisko apkopi Granvikin Metsätyö. Tas apliecina, cik noderīgi ir veikt rūpīgu testēšanu rūpnīcā. Džonijs Granvīks piekrīt, ka mašīnai ir augsta gatavības pakāpe. “Šīm mašīnām ir ļoti maz, ko pielāgot. Mērījumi un krāsu marķējums bija pilnīgi precīzi. Kopumā pirmais iespaids par šo mašīnu ir ļoti labs,” stāsta Granvīks, kamēr viņš kopā ar Timo Aikalu dodas nogāzt dažus dučus koku, ko veido galvenokārt egles.

Labs sākums garantē abpusēji izdevīgu rezultātu ikvienam

Visbeidzot, ir pienācis laiks aizpildīt un parakstīt pārskatu par Granvikin Metsätyö jaunākās John Deere mežizstrādes mašīnas piegādi. Timo Aikala, kurš jau deviņus gadus ir John Deere reģionālais instruktors un daudzus gadus pirms tam ir strādājis ar mežizstrādes mašīnām, apgalvo, ka apmācība piegādes brīdī sniedz acīmredzamas priekšrocības gan klientam, gan mašīnai. “Veicot apmācību piegādes brīdī, mēs pārbaudām, vai mašīna darbojas, kā paredzēts. Mēs arī pārliecināmies, vai operators jūtas ērti ar jaunajiem līdzekļiem, lai tos varētu izmantot pēc iespējas efektīvāk,” Timo paskaidro. Tajā pašā laikā klienti arī tiek konsultēti par jebkādiem uzlabojumu ieteikumiem, ko var nodot tālāk. “Vissvarīgākais ir tas, lai klients ātri iegūst mežā darbspējīgu mašīnu. Tā ir abpusēji izdevīga situācija,” secina Timo Aikala. Džonijs Granvīks piekrīt un neslēpj savu apmierinātību ar zaļo mežistrādes mašīnu veiktspēju: “Atrast kaut ko, ko uzlabot mašīnā, nav viegls uzdevums.”