Doties pēc zelta

John Deere 1910G raktuvēs

John Deere 1910G forvarderis ir zvērs mežā, bet kā jūs dēvējat 1910G zelta raktuvēs?  Šķiet, ka 1910G ir arī īsts monstrs iežguves tunelī — kā liecina pieredze no Somijas Lapzemes.

Kittiläs raktuves atrodas Lapzemē, Somijā, un šobrīd tās ir lielākās zelta raktuves Eiropā. Raktuvēs, ko pārvalda Agnico Eagle Finland Oy, ir izvietots Sandvik Rhino 100 mobilais izraktnes urbis, kas izmanto John Deere 1910G kā nesēju. Tuomas Kyykkä pārstāv TRB-Raise Borers Oy — Somijas uzņēmums, kas ražo un pielāgo izraktņu urbjus globāliem klientiem. Pēc Kyykkä teiktā, Kittilä gadījumā standarta nozares portfeļi nepiedāvāja funkcionējošu risinājumu, jo kravnesība nebija optimāla un kabīnes funkcijas nebija pietiekami mobilas. “Šajā koncepcijā raktuvēs jūs patiešām gūstat labumu no pilnībā rotējošas kabīnes”, skaidro Kyykkä. Kittiläsä zelta raktuves saņēma savu 1910G mašīnu 2017. gadā.

Patīkama braukšana

Pēc Kyykkä teiktā, atsauksmes no raktuves ir bijušas ārkārtīgi pozitīvas: papildus lieliskajai veiktspējai un ergonomikai ar 1910G ir “patiess prieks” darboties. “Ir diezgan skaidrs, ka tā ir operatoru iecienītākā mašīna ar izlīdzinošu kabīni un lielisku redzamību visapkārt,” saka Kyykkä, piebilstot, ka, piemēram, astoņu stundu maiņa, braucot ar 1910G visas dienas garumā, ir ergonomiski daudz vienkāršāka. Tomēr 1910G nebija pirmā 1910. sērijas mašīna Kittilä. Kā izrādās, jau 2010. gada sākumā, aprunājoties ar John Deere profesionāļiem Tamperē, Somijā, drīz vien kļuva skaidrs, ka 1910E varētu būt tikai biļete uz zelta raktuvēm. 

Doties dziļāk? 

1910E bija pietiekami veikla, lai darbotos jebkurā raktuvē, un tai arī bija rotējoša un izlīdzinoša kabīne, kas padara to lieliski piemērotu prasīgām iežguves darbībām. Nākamie soļi: John Deere apkalpe Joensū, Somijā, iepriekš uzstādīja 1910E, noņemot izlici un kravas sekciju, kā arī padarot mašīnu zemāku. Pēc tam TRB-Raise Borers turpināja modificēt 1910E, izmantojot savus risinājumus nesēja pilnveidošanai. “Salonā mēs arī veicām dažas izmaiņas, ieviešot savu operatīvo vadības sistēmu un pievienojot, piemēram, aizsargekrānus”, saka Kyykkä.

Ražīguma palielināšana

Jaunais “Deer-Rhino” devās uz Lapzemi ar lielām cerībām 2014. gadā — un drīz kļuva skaidrs, ka izraktnes urbis patiešām rada atšķirības, ievērojami palielinot ikdienas ražīgumu. 1910E modelis izrādījās ļoti uzticams ar minimālu dīkstāves laiku. Tas nozīmēja, ka ir pienācis laiks citam darba zirgam, un trīs gadus vēlāk ieradās 1910G mašīna. Pēc Kyykkä domām, divi izraktnes urbji ir diezgan daudzpusīgi, var urbt uz augšu vai uz leju, un tiem ir četri dažādi urbšanas moduļi. “Urbjus var arī pietiekami viegli nomainīt — pat iesācējam operatoram tam būs nepieciešamas tikai aptuveni divas stundas”, sakaä Kyykkä.  

In The Forest 2/2020