Pašgājēja ražas novākšanas kombaina attīstība ir mainījusi veidu, kā pasaule sevi baro. Mūsdienās John Deere kombaini novāc vairāk nekā pusi pasaules graudu. Stāsts par viņu panākumiem, sākot no 55. modeļa līdz X sērijai, ir saistīts ar tehniskajiem jauninājumiem, kā arī augstas kvalitātes klientu atbalstu, ko nodrošina profesionālu izplatītāju tīkls.
Pašlīmeņojošais 55H ir balstīts uz John Deere pieredzi kalna nogāzes kombainos, kas sākās ar zirga vilktu modeli 36B 1936. gadā. Mārketinga filmas reklamēja daudzas funkcijas, kuras mūsdienu autovadītāji atpazīst: stūres pastiprinātājs ar ‘vienu pirkstu’, jaudīgas disku bremzes un mainīga ātruma gaitas piedziņa.
Agrīnās kāpurķēdes tika izstrādātas no celtniecības tehnikas. To tērauda plāksnēm bija nepieciešama regulāra eļļošana, un ātrums uz ceļa bija lēns. Šeit tos izmanto rīsa novākšanai Itālijā. Attiecībā uz pazīstamo mūsdienu kāpurķēžu trīsstūrveida profilu, paies vairāk nekā 40 gadi, līdz kļūs pieejamas uzticamas gumijas kāpurķēdes.
Kombainam CTS (cilindrveida zaru atdalītājs) bija liels cilindrs un kuļkurvis priekšpusē ar diviem rotoriem, kas nodrošināja sekundāro kulšanas darbību. Tas palika pasaulē vienīgais hibrīda kombains līdz 1996. gadam, kad beidzās John Deeres patenta termiņš. Kompaktais, šaurais korpuss nodrošināja izcilu caurlaidspēju, un to joprojām pārdod Āzijā rīsu novākšanai.
Izmantojot Parallel Tracking, vadītājam bija smagi jākoncentrējas, lai kombainu noturētu viduslīnijā. Tikai ar AutoTrac 2002. gadā parādījās īstas brīvroku vadības ierīces. Displejā bija arī Harvest Monitor un Yield Mapping programmatūra, un daudzas no tām joprojām tiek izmantotas.
Agrīnie kombainu parki izmantoja karogus, lai signalizētu, kuram kombainam ir nepieciešama izkraušana. Tad nāca īsviļņu radio un mobilie tālruņi. MTG ir lielākais ražas novākšanas jauninājums pēdējo 20 gadu laikā, pārraidot reāllaika datus par mašīnas veiktspēju un pozicionēšanu attālinātai uzraudzībai. Tas pārveido darba plānošanu, ražas novākšanas loģistiku un daudz ko citu.
Gregs Brigss no Cisco, Ilinoisas štatā, 2010. gada 20. maijā saņēma 500 000. John Deere kombainu, 9870 STS. Viena zara atdalītāju sistēma būtiski atšķīrās no tradicionālās kratītāju sistēmas, un tā ir tik veiksmīga, ka tā joprojām darbojas S sērijas kombainos – pasaulē populārākajā kombainā.
Uzziniet, ko jūsu labā var sniegt jauninājumi mūsu jaunākajos kombainos.