1947. – 2022. gada pašgājēji kombaini

Pasaules barošana

Pašgājēja ražas novākšanas kombaina attīstība ir mainījusi veidu, kā pasaule sevi baro. Mūsdienās John Deere kombaini novāc vairāk nekā pusi pasaules graudu. Stāsts par viņu panākumiem, sākot no 55. modeļa līdz X sērijai, ir saistīts ar tehniskajiem jauninājumiem, kā arī augstas kvalitātes klientu atbalstu, ko nodrošina profesionālu izplatītāju tīkls.

  • 1947. gads, kad viss sākās

    John Deere modeļa 55 dizains bija mūsdienu kombainu priekštecis. Tā centrālā braukšanas pozīcija atrodas augstu, ar skatu uz padeves kameru un hederi. Dzinējs atrodas tuvu aizmugurējiem riteņiem aiz vadītāja. Graudu tvertne atrodas tuvu priekšējai asij, lai nodrošinātu papildu stabilitāti, un papildu svars pār priekšējo asi nodrošina papildu saķeri, atstājot aizmugurējos riteņus stūrēšanai. Pļaujot aptuveni 1,6 ha/h, salīdzinot ar 12 ha/h X sērijai, tas mainīja ražas novākšanas efektivitāti.

  • 1970. gada QuickTach hedera savienojums

    Agrīnie kombainu hederi tika integrēti ar padeves kameru, un nomaiņa varēja ilgt vairāk nekā stundu. Kombaini devās uz lauku ar pievienotu hederi, kas ierobežoja to platumu līdz 2,55 m Eiropā. Quick Tach sistēma, kas ieviesta kombainos 3300-
    7700, nozīmēja, ka hederus varēja vilkt aiz kombaina un piestiprināt uz lauka tikai dažu minūšu laikā. Tas ļāva izveidot plašākus, lielākas jaudas modeļus, kuri nākamo 10 gadu laikā dubultoja kombaina ražīgumu

  • 1982. gada 1000. sērijas integrētā kabīne

    Pirmās kabīnes sāka parādīties 1960. gados kā izvēles iespēja. Tās bija ļoti vienkāršas konstrukcijas, kas pasargāja vadītāju no putekļiem, bet bija trokšņainas un nepanesamas karstā dienā. Tas nenotika līdz 1982. gadam un līdz 1000. sērijai, kad kombaini ieguva visu, ko mūsdienu vadītājs atpazītu kā kabīni. Klusāka un izsmalcinātāka tā tika aprīkota arī ar gaisa kondicionētāju, un turpmākajos gados tas ļāva pievienot vairāk elektronisko sistēmu.

  • 1996. gada StarFire uztvērēja prototips

    John Deere sāka strādāt ar NASA reaktīvo dzinēju laboratoriju 1990. gadu vidū, lai izstrādātu kombaina pozicionēšanas sistēmu. Tas prasīja ieguldījumus uz zemes izvietotu references staciju tīklā, lai satelīta signālam izlabotu kļūdas, kas radušās jonosfēras un citu parādību dēļ. Šis prototips, kas pazīstams kā ‘zaļās olas un šķiņķis’, noveda pie pirmās StarFire sistēmas palaišanas 1998. gadā ar 30 cm precizitāti. Jaunākā evolūcija, StarFire 7000 uztvērējs tagad piedāvā precīzu vadību līdz 2,5 cm.

1954. gada kalna nogāzes kombains

1954. gada kalna nogāzes kombains

Pašlīmeņojošais 55H ir balstīts uz John Deere pieredzi kalna nogāzes kombainos, kas sākās ar zirga vilktu modeli 36B 1936. gadā. Mārketinga filmas reklamēja daudzas funkcijas, kuras mūsdienu autovadītāji atpazīst: stūres pastiprinātājs ar ‘vienu pirkstu’, jaudīgas disku bremzes un mainīga ātruma gaitas piedziņa.

1963. gada kāpurķēdes

1963. gada kāpurķēdes

Agrīnās kāpurķēdes tika izstrādātas no celtniecības tehnikas. To tērauda plāksnēm bija nepieciešama regulāra eļļošana, un ātrums uz ceļa bija lēns. Šeit tos izmanto rīsa novākšanai Itālijā. Attiecībā uz pazīstamo mūsdienu kāpurķēžu trīsstūrveida profilu, paies vairāk nekā 40 gadi, līdz kļūs pieejamas uzticamas gumijas kāpurķēdes.

1992. gada pasaulē pirmais hibrīda kombains

1992. gada pasaulē pirmais hibrīda kombains

Kombainam CTS (cilindrveida zaru atdalītājs) bija liels cilindrs un kuļkurvis priekšpusē ar diviem rotoriem, kas nodrošināja sekundāro kulšanas darbību. Tas palika pasaulē vienīgais hibrīda kombains līdz 1996. gadam, kad beidzās John Deeres patenta termiņš. Kompaktais, šaurais korpuss nodrošināja izcilu caurlaidspēju, un to joprojām pārdod Āzijā rīsu novākšanai.

1999. gada Greenstar 1 displejs

1999. gada Greenstar 1 displejs

Izmantojot Parallel Tracking, vadītājam bija smagi jākoncentrējas, lai kombainu noturētu viduslīnijā. Tikai ar AutoTrac 2002. gadā parādījās īstas brīvroku vadības ierīces. Displejā bija arī Harvest Monitor un Yield Mapping programmatūra, un daudzas no tām joprojām tiek izmantotas.

2006. gada modulārā telemātikas vārteja

Agrīnie kombainu parki izmantoja karogus, lai signalizētu, kuram kombainam ir nepieciešama izkraušana. Tad nāca īsviļņu radio un mobilie tālruņi. MTG ir lielākais ražas novākšanas jauninājums pēdējo 20 gadu laikā, pārraidot reāllaika datus par mašīnas veiktspēju un pozicionēšanu attālinātai uzraudzībai. Tas pārveido darba plānošanu, ražas novākšanas loģistiku un daudz ko citu.

2010. gada 500 000. kombains

2010. gada 500 000. kombains

Gregs Brigss no Cisco, Ilinoisas štatā, 2010. gada 20. maijā saņēma 500 000. John Deere kombainu, 9870 STS. Viena zara atdalītāju sistēma būtiski atšķīrās no tradicionālās kratītāju sistēmas, un tā ir tik veiksmīga, ka tā joprojām darbojas S sērijas kombainos – pasaulē populārākajā kombainā.

  • 1947. gads – 55. modelis

  • 1964. gads – 330/430

  • 1964. gads – 530/630/730

  • 1972. gads – 900/905. sērija

  • 1987. gads – 1100. sērija

  • 1992. gads – 2000. sērija

  • 1998. gads – CTS sērija

  • 2007. gads – T sērija

  • 2007. gads – S sērija

  • 2020. gads – X sērija