STAGE V DĪZEĻDZINĒJI — ZĀLIENA APRĪKOJUMS

STAGE V regula (ES) 2016/1628 — autoceļiem neparedzētas mobilās tehnikas izmantošana

Jaunos Eiropas izmešu standartus, ko parasti dēvē par "EU Stage V", piemēros dzinējiem, kas uzstādīti autoceļiem neparedzētā mobilajā tehnikā, kā noteikts atbilstoši dzinēja jaudai. Šie ES V posma standarti būs piemērojami arī dīzeļdzinējiem, kuru jaudas diapazons ir mazāks par 19 kW un uz kuriem neattiecās iepriekšējie standarti. Modeļiem, kuru jauda ir 19 kW un vairāk, NOx un PM (cieto daļiņu) izmešu pieļaujamās vērtības ir par vienu līmeni stingrākas nekā iepriekšējie standarti. Turklāt ir noteikti arī jauni PN (daļiņu skaita) standarti, padarot jaunos izmešu standartus par visstingrākajiem pasaulē.

Šie noteikumi ietekmē visu ar dīzeļdegvielu darbināmo zāliena aprīkojumu!

Kāpēc PM un NOx ir būtiskas sastāvdaļas?

PMNOx

PAZĪSTAMS ARĪ KĀ

Cietās daļiņas, daļiņas, kas atrodas gaisā, piemēram, kvēpi, dūmi

Slāpekļa oksīds (NO),
slāpekļa dioksīds (NO2)

KAS TAS IR?

Nesadeguši ogļūdeņraži (degviela)

Molekula, kas veidojas sadegšanas procesā

KAS TO IZRAISA?

  • Zema degšanas temperatūra
  • Zems skābekļa līmenis degšanas laikā
  • Zems degšanas spiediens
  • Augsta degšanas temperatūra
  • Augsts skābekļa līmenis degšanas laikā
  • Augsts sadegšanas spiediens

KĀPĒC TĀ IR REGULĒTA EMISIJA?

  • Kvēpu daļiņas ir ļoti mazas un nokļūst plaušās
  • Saistīts kā vēža cēlonis

NOx molekulas piestiprinās pie citiem elementiem atmosfērā un rada smogu

Regulēts arī dzinējam virs 19 kW
PN — daļiņu numurs. Regulē daļiņu skaitu emisiju masas vienībā; atsevišķi no esošā PM

John Deere zāliena aprīkojumam ir divas jaudas kategorijas, kurām nepieciešama atšķirīga dzinēja tehnoloģija:

  • Kategorija no 8 līdz 19 kW

    • Mūsu mūsdienīgie dzinēji atbilst nesen noteiktajiem izmešu standartiem diapazonam līdz 19 kW, un tiem nav vajadzīgas pēcapstrādes ierīces.
    Kategorija no 8 līdz 19 kW
  • Kategorija no 19 līdz 56 kW

    • Tiešā iesmidzināšana, lai radītu tīru degšanas jaudu
    • Common rail sistēma, kas ļauj precīzi noregulēt degvielas iesmidzināšanas elektronisko vadību — Pilnībā elektroniska vadība, lai nodrošinātu pilnīgu inteliģentu dzinēja vadību
    • Atdzesēta EGR (izplūdes gāzu recirkulācija), lai samazinātu slāpekļa oksīdus (NOx)
    • Dīzeļdegvielas daļiņu filtrs (DPF), lai uztvertu daļiņas (PM) izplūdes gāzēs
    • Dīzeļdegvielas oksidācijas katalizators (DOC), lai samazinātu CO (oglekļa monoksīda) daudzumu
    • Degvielas dzesētājs labākai degvielas efektivitātei
    Kategorija no 19 līdz 56 kW

Dzinēja tehnoloģija — tehniskais izaicinājums

Šeit balansam starp jaudu un vides prasībām ir nepieciešama moderna dzinēja tehnoloģija un pēcapstrādes ierīces, ja jauda pārsniedz 19 kW.

Lai samazinātu PM, tai ir nepi

HeadingIcon

Lai samazinātu PM, tai ir nepieciešams:

  • skābekļa līmeņa paaugstināšana
  • augsta degšanas temperatūra
  • paaugstināts degšanas spiediens
  • uzlabota dzinēja iesmidzināšanas momenta noteikšana

Lai samazinātu NOx, tai ir nep

HeadingIcon

Lai samazinātu NOx, tai ir nepieciešams:

  • zemāks skābekļa līmenis
  • zemāka degšanas temperatūra
  • zemāks sadegšanas spiediens
  • palēnināts dzinēja laiks

Noteikumi dīzeļdzinējiem zāliena diapazonā

Noteikumu atšķirības, izejot no jaudas kategorijas

DZINĒJA JAUDA - kW

0 < P < 8

8 ≤ P < 19

19 ≤ P < 37

37 ≤ P < 56

DZINĒJA JAUDA - ZS

< 10,7

10,7 ≤ P < 25,5

25,5 ≤ P < 50

50 ≤ P < 75,1

CO - g/kWh (g/ZSh)

8,00 (6,00)

6,60 (4,90)

5,00 (3,70)

5,00 (3,70)

NMHC+NOx — g/kWh (g/ZSh)

≤ 7,50 (5,60)

≤ 7,50 (5,60)

≤ 4,70 (3,50)

≤ 4,70 (3,50)

PM — g/kWh (g/hph)

0,40 (0,30)

0,40 (0,30)

0,015 (0,011)

0,015 (0,011)

PN — #/kWh

1×1012

1×1012

Sīkāku informāciju par John Deere zāliena aprīkojumu varat iegūt pie sava John Deere izplatītāja.